فهرست بستن

آموزش سیر تا پیاز ++C

آموزش سیر تا پیاز ++C

آموزش سیر تا پیاز ++C

مدرس آموزش سیر تا پیاز ++C: رضا پرویزی


تاریخچه زبان C:

پدر یا پایه زبانهای برنامه نویسی ‘ALGOL’ است. این زبان نخستین باز در سال 1960 معرفی شد. ‘ALGOL’ در کشورهای اروپایی در مقیاس بزرگی استفاده می شد. ‘ALGOL’ مفهوم برنامه نویسی ساختاریافته را به انجمن توسعه دهندگان (دولوپر) معرفی کرد. در سال 1967، زبان برنامه نویسی جدیدی بنام ‘BCPL’ که مخفف زبان برنامه نویسی ترکیبی پایه (Basic Combined Programming Language) است معرفی گردید. BCPL را مارتین ریچاردز مخصوص نوشتن نرم افزارهای سیستمی طراحی و توسعه داده بود. این نقطه آغازین عهد زبانهای برنامه نویسی بود. تنها پس از سه سال، در سال 1970 زبان برنامه نویسی جدیدی بنام ‘B’ توسط کن تامپسون معرفی شد که شامل ویژگی های متعدد ‘BCPL’ بود. این زبان برنامه نویسی تحت سیستم عامل یونیکس در آزمایشگاه های بل و AT&T ساخته شد. هم ‘BCPL’ و هم ‘B’ زبان های برنامه نویسی سیستمی بودند.(آموزش سیر تا پیاز ++C)

در سال 1972، دانشمند بزرگ علوم کامپیوتر، دنیس ریتچیه ، زبان برنامه نویسی جدیدی به نام C را در آزمایشگاههای بل ساخت. این زبان از زبانهای برنامه نویسی ‘ALGOL’ ، ‘BCPL’، و ‘B’ ساخته شده بود. زبان برنامه نویسی C شامل تمام ویژگی های این زبان ها و همچنین مفاهیم اضافی دیگری بود که آن را از دیگر زبان ها مجزا می ساخت.(آموزش سیر تا پیاز ++C)

زبان برنامه نویسی C زبان قدرتمندی است که شدیداً در ارتباط مفهومی با سیستم عامل یونیکس است. حتی بخش اعظم سیستم عامل یونیکس به زبان ‘C’ کدنویسی شده است. در ابتدا برنامه نویسی به زبان C محدود به سیستم عامل یونیکس بود، اما همزمان با شروع انتشار گسترده آن در سرتاسر دنیا، این زبان تجاری شده و کامپایلرهای بسیاری برای سیستم های کراس-پلتفرم (چندسکویی) ارائه شدند. امروزه ‘C’ در طیف متنوعی از سخت افزارها و سیستم عامل ها اجرا می شود.


لینک های پیشنهادی:

https://www.aparat.com/cmpclub

https://cmpclub.ir/?p=59

https://cmpclub.ir/?p=78

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *